Využijte web naplnoDíky cookies pro vás bude prohlížení stránek příjemnější a jednodušší. Ke zpracování některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na „Přijmout vše“. Odmítnutím se načtou jen nezbytně nutné cookies. Více informací o cookies a jejich nastavení.
Přijmout vše Odmítnout
Výběr cookies
Milí zákazníci, od 15. 1. 2024 máme nové všeobecné obchodní podmínky. Kompletní znění naleznete zde.

OUshop > Knihy > Sociologie a sociální práce

Genderové představy a vztahy
Genderové představy a vztahy
Genderové představy a vztahy
Genderové představy a vztahy
Genderové představy a vztahy
Genderové představy a vztahy
Genderové představy a vztahy
Genderové představy a vztahy

Genderové představy a vztahy

Sociální a kognitivní aspekty vývoje maskulinity a femininity v průběhu základní školy


Smetáčková Irena

359 Kč 499 Kč

Cena s DPH

Skladem

Kniha řeší tři základní okruhy otázek: 1. Jaké představy o maskulinitě a femininitě (tzv. genderová schémata) si vytváří děti ve věku 6 až 15 let? 2. Jak se ve smíšených školních kolektivech projevuje gender? Jaké vztahy mezi sebou chlapci a dívky mají? 3. Jak spolu souvisí kognitivní a sociální oblast genderového vývoje? Jak dětská genderová schémata ovlivňují komunikaci a vztahy ve smíšených skupinách, a naopak? Ke každé z otázek jsou představeny aktuální zahraniční výzkumy, psychologické a sociologické teorie a výsledky autorčina vlastního výzkumu. Výzkumu se účastnilo 435 dětí z 20 školních tříd pokrývajících všechny ročníky základní školy. V každé třídě byla provedena případová studie s využitím pozorování, kresby ideální dívky a ideálního chlapce, sociometrického ratingového dotazníku a rozhovorů s dětmi a s vyučujícími. Výzkum ukázal, že genderová schémata jsou založena na znacích socio-kulturní povahy a jsou silně komplementární. Schémata mladších dětí jsou homogenní, u starších dětí narůstá flexibilita a variabilita schémat. Ve třídách děti i vyučující často používají dělení na dívky a chlapce. Vztahy mezi oběma genderovými podskupinami jsou horší než uvnitř skupin. Při vzájemném kontaktu děti často tematizují genderové hranice. Konkrétně byly identifikovány tři praktiky používané k obhajobě existujících hranic femininity a maskulinity a jedna praktika, která tyto hranice měnila. Kniha přináší vhled do genderové struktury dětských životů. Jako taková může být přínosem pro všechny, kteří s dětmi pracují a snaží se lépe porozumět jejich světu. Chodí do základních škol žáci, nebo dívky a chlapci? Jak si děti představují ideální dívku a ideálního chlapce? Jak děti reagují na kluka v růžovém tričku či holce v maskáčích?

Autor:Smetáčková Irena
Nakladatel:SLON
Rok vydání:2016
Vydání:1
Počet stran:275
Formát:A5
Vazba:brožovaná
ISBN:978-80-7419-229-6
EAN:9788074192296
Typ:kniha
přejít na celý popis


Mohlo by se vám líbit

Další knihy nakladatele

Au-pair
Au-pair
390,-Kč
Cesty k datům
Cesty k datům
540,- Kč 389,-Kč
Cesty městem
Cesty městem
279,- Kč 201,-Kč
Dějiny a řády života
Dějiny a řády života
355,- Kč 256,-Kč

Loga

Grafika