OUshop > Knihy > Pedagogika
Jak čtou romové
Kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků
Šormová, Kateřina
190 Kč
Cena s DPH
Skladem
Studie Jak čtou Romové je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní stav, uspokojivější zaměstnání a vyšší mzdy než lidé s nízkými gramotnostními dovednostmi. Rizikem snížené úrovně gramotnosti jsou ohroženy nejčastěji osoby z odlišného kulturního prostředí, nezaměstnané a nekvalifikované osoby, osoby s velmi nízkým vzděláním a lidé ze sociálně slabých vrstev. Romští žáci patří do skupiny osob ohrožených tímto rizikem, a je tedy třeba nastavit opatření pro jeho eliminaci. Ve studii je pozornost zaměřena především na dvě výzkumné otázky: (1) zda a jak se v testu čtenářské gramotnosti odlišují výsledky romských a neromských žáků a (2) jaké jsou faktory domácího a školního prostředí, které rozvoj čtenářské gramotnosti romských žáků ovlivňují. Předložená studie přináší také doporučení pro vzdělávací praxi i pro další směřování výzkumů v této oblasti.
Autor: | Šormová, Kateřina |
---|---|
Nakladatel: | FF UK |
Rok vydání: | 2016 |
Vydání: | 1 |
Počet stran: | 198 |
Formát: | 145×205 |
Vazba: | měkká |
ISBN: | 978-80-7308-595-7 |
EAN: | 9788073085957 |
Typ: | kniha |
přejít na celý popis