OUshop > Knihy > Pedagogika
Předpoklady žáka pro řešení úloh z matematiky
Diagnostika příčin neúspěchu a návrhy opatření k jejich odstranění
Eisenmann Petr a kolektiv
350 Kč
Cena s DPH
Skladem
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019–2022 multioborovým týmem složeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem sedm kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady žáka k řešení úloh v matematice: matematická citlivost, matematická tvořivost, čtenářská gramotnost, počtářská dovednost, pracovní paměť, tendence k užití algoritmu, sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Tyto ukazatele tvoří strukturu a v rámci monografie je popsán jak důvod jejich zařazení do vytvořené struktury, tak i jejich operacionalizace pro potřeby diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je totiž certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umožní stanovit možná rizika, jež žákovi mohou bránit v úspěšném řešení matematických úloh. Důsledky pro učitelskou praxi, zejména náměty pro práci se žáky za účelem snížení rizik, popisuje závěrečná kapitola monografie.
Autor: | Eisenmann Petr a kolektiv |
---|---|
Nakladatel: | Karolinum |
Rok vydání: | 2023 |
Vydání: | 1 |
Počet stran: | 344 |
Formát: | 170×235 |
Vazba: | měkká |
ISBN: | 978-80-246-5582-6 |
EAN: | 9788024655826 |
Typ: | kniha |
přejít na celý popis