OUshop > Knihy > Sociologie a sociální práce
Proč školství a jeho aktéři selhávají
Kognitivní krajiny a nacionalismus
Šíp Radim
282 Kč
Cena s DPH
Skladem
Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.
Autor: | Šíp Radim |
---|---|
Nakladatel: | Masarykova univerzita |
Rok vydání: | 2020 |
Vydání: | dotisk 1.vydání |
Počet stran: | 471 |
Formát: | A5 |
Vazba: | brožovaná |
ISBN: | 978-80-210-9377-5 |
EAN: | 9788021093775 |
Typ: | kniha |
přejít na celý popis