OUshop > Knihy > Pedagogika
Speciálně-pedagogické minimum pro učitele
Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Bittmannová Lenka a kolektiv
290 Kč
Cena s DPH
Skladem
Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní pedagogičtí pracovníci již často vědí, jak v takových případech postupovat. Někdy se ale může jednat o první, nebo novou zkušenost s takovým žákem. Pak je potřeba mít k dispozici nejen teoretické informace, ale hlavně příklady z praxe, které jim pomohou při řešení různých situací.
Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace.
V knize jsou zpracována tato témata:
– Děti se specifickými poruchami učení
– Žák s ADHD
– Dítě s narušenou komunikační schopností
– Žák s poruchou autistického spektra
– Nadané děti a žáci – možnosti jejich identifikace a rozvoje ve škole
– Žák s mentálním postižením
– Dítě se sluchovým postižením
– Žák se zrakovým postižením
– Specifika edukace dětí s tělesným postižením v předškolním a školním věku
– Žák s poruchou chování a emocí
Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace.
V knize jsou zpracována tato témata:
– Děti se specifickými poruchami učení
– Žák s ADHD
– Dítě s narušenou komunikační schopností
– Žák s poruchou autistického spektra
– Nadané děti a žáci – možnosti jejich identifikace a rozvoje ve škole
– Žák s mentálním postižením
– Dítě se sluchovým postižením
– Žák se zrakovým postižením
– Specifika edukace dětí s tělesným postižením v předškolním a školním věku
– Žák s poruchou chování a emocí
Autor: | Bittmannová Lenka a kolektiv |
---|---|
Nakladatel: | Pasparta Publishing |
Rok vydání: | 2019 |
Vydání: | 1. |
Počet stran: | 160 |
Formát: | 145x210 |
Vazba: | měkká |
ISBN: | 978-80-88290-14-8 |
EAN: | 9788088290148 |
Typ: | kniha |
přejít na celý popis