Využijte web naplnoDíky cookies pro vás bude prohlížení stránek příjemnější a jednodušší. Ke zpracování některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na „Přijmout vše“. Odmítnutím se načtou jen nezbytně nutné cookies. Více informací o cookies a jejich nastavení.
Přijmout vše Odmítnout
Show cookie utilization selection

OUshop > Knihy > Jazykověda a literární věda

Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji
Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji
Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji
Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji
Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji
Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji

Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji

Vicherková Dana

120 Kč

Cena s DPH

Není skladem.


Cílem textu je zamyslet se nad hledáním odpovědí, jaké čtenářské dovednosti a čtenářské strategie uplatňují vybraní patnáctiletí žáci v MSK ČR k porozumění textu a jací činitelé mají vliv na kvalitu učení, kvalitu čtení, tedy co ovlivňuje úroveň čtenářských strategií daného vzorku respondentů.
První kapitola popisuje teoretické a empirické cíle námi realizovaného výzkumu čtenářských strategií patnáctiletých žáků v MSK. Dále se text zaměřuje na deskripci, analýzu a hodnocení vybraných východisek, např. mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti OECD, PISA, PIRLS, které souvisí s podporou funkční gramotnosti, specificky čtenářské gramotnosti, jako jedné z významných priorit a předpokladů všeobecného i specifického vzdělávání.
Druhá kapitola vymezuje základní pojmy, které se týkají zkoumané oblasti i s objasněním aktuálních trendů v aplikaci metod kritického myšlení, psaní a dalších dílčích metodicky zaměřených aktivačních postupů ve výuce čtenářských strategií patnáctiletých žáků na 2. stupni základní školy.
Třetí kapitola charakterizuje, objasňuje koncepci metodologie námi realizovaného výzkumného šetření a jeho vybraných výstupů prostřednictvím tří výzkumných fází. Text se zaměřuje např. na používané zdroje, metody práce s textem, frekvenci práce s textem s různými typy textů, způsoby ověřování porozumění textu u cílové skupiny respondentů. Problematika výchovy ke čtenářství je prezentována ze dvou pohledů, a to pohledu patnáctiletých žáků a pohledu učitelů českého jazyka v MSK ČR.
V závěrečné části práce shrnujeme výsledky výzkumu hodnocením splnění cílů a úvahou nad možným přínosem práce v pedagogické, didaktické, školní i mimoškolní realitě, ale i v každodenních komunikačních situacích.


Autor:Vicherková Dana
Nakladatel:Pedagogická fakulta OU
Rok vydání:2018
Vydání:1
Počet stran:190
Formát:160x235
Vazba:brožovaná
ISBN:978-80-7599-045-7
Typ:kniha
přejít na celý popis


Mohlo by se vám líbit

Další knihy nakladatele


Loga

Grafika