Využijte web naplnoDíky cookies pro vás bude prohlížení stránek příjemnější a jednodušší. Ke zpracování některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na „Přijmout vše“. Odmítnutím se načtou jen nezbytně nutné cookies. Více informací o cookies a jejich nastavení.
Přijmout vše Odmítnout
Výběr cookies

OUshop > Knihy > Historie a fakta

Vzájemný obraz souseda v polských a českých školních učebnicích

Vzájemný obraz souseda v polských a českých školních učebnicích

Kolektiv

180 Kč

Cena s DPH

Skladem

Monografie je prvním pokusem o interdisciplinární přístup k pojetí obrazu „druhého” v českých a polských učebnicích dějepisu, literatury, základů společenských věd a geografie. Struktura publikace je vedena snahou o komplementaritu pohledu z české a polské strany. Osvětlení teoretických a metodologických konceptů výzkumu učebnic v obecnější rovině následují jednotlivé obsahové analýzy, mezi nimiž vzhledem ke stavu výzkumu dominuje historická tematika. Mapován je i stav polského výzkumu dějepisných učebnic ve vztahu k českému prostředí. Problematiku obrazu Čechů a Poláků v dějepisných učebnicích doplňují výsledky empirických šetření, dokumentujících efekt školní výuky dějepisu i působení jiných faktorů, ovlivňujících podobu historického vědomí studující mládeže.

Podsumowanie:
Monografia jest pierwszą próbą interdyscyplinarnego podejścia do tematu wizerunku „drugiego” w czeskich i polskich podręcznikach historii, literatury, podstaw nauk społecznych i geografii. Struktura publikacji jest skoonstruowana tak, by przedstawiła temat w komplemnentarny sposób z czeskiej i polskiej strony. Przedstawienie teoretycznych i metodologicznych konceptów badawczych podręczników w ogólnym ujęciu uzupełniają poszczególne analizy treściowe podręczników, między którymi ze względu na stan badań problematyki dominuje temetyka historyczna. Opisany został również stan polskich badań podręczników w stosunku do czeskiego środowiska. Temat wzajemnego wizerunku Polaków i Czechów w podręcznikach do historii uzupełniony został o wyniki badań empirycznych, które dokumentują efekty nauczania historii w szkołach oraz oddziaływanie innych czynników mających wpływ na kształtowania świadomości historycznej studiującej młodzieży.

Autor:Kolektiv
Nakladatel:Filozofická fakulta OU
Rok vydání:2014
Vydání:1
Počet stran:226
Formát:165x235
Vazba:brožovaná
ISBN:978-80-7464-502-0
EAN:9788074645020
Typ:kniha
přejít na celý popis


Mohlo by se vám líbit

Další knihy nakladatele


Loga

Grafika